Monday, May 4, 2015

ב"ה

שמטה  = שליטה

הפרדוקס של שמטה

המילה 'שמיטה' כתובה בחירק חסר בתורה כך: שְׁמִטָּה. אולם, המילה שליטה כתובה בחירק מלא כך: שליטה.

לכן:

שמטה = שליטה = 354

שנה =355 = מחשבה = המשבח

שנת = 750 = פעם = לכל עם
= עוד לפניך = ועד לפניך = שמתי
= חשב היכל שלמה = שלמה עשה
= שלמה שלמה = עשה לשמה
= מה שיהיה מה שיהיה = מח בן
= יובל שבת

שנות = 756 = נו"ן = נשות
= שמותי = מחשבות
= שבת ויובל = גן המח
= כל עולם = בכל דרך
= נקום = גן היובל
= דין לבי = לבי עולם הבא

מצוות שנות השמטה, כולל  מחילת חובות, באות ללמדנו לשנות את המחשבות שלנו. השומר את מצוות שנות שמטה, המשחרר את החייבים לו ומשחרר את עצמו מכל חוב, לומד שכאשר אני מוותר על השליטה בזולת, אני מקבל שליטה עצמית יתרה המאפשרת לי ללמוד להוציא את רצוני לפועל. המוכן לשחרר את הזולת מעבדות לחירות, משחרר את עצמו ממחשבות המגבילות אותו ולומד להשתמש ביכולות הלב והמח גם יחד כדי להשפיע על העולם באופן יותר נעלה.

מצוות שנות השמטה באות ללמדנו איך להוציא את רצוננו לפועל בלי שום חוצץ או אמצעי ובלי שליח כלשהו.

המסרב לשחרר ולהשתחרר מחובות בשנות השמטה ומשלה את עצמו כי מותר לעשות כן בגלל תקנון "פרוזבול", ימשיך להיות עבד עד שיקבל את עול מלכות השמים על כתפיו. החושב: "אין לי ברירה! אינני יכולל לשחרר את החייבים לי מחובותיהם כי אני צריך כסף!" ימשיך להיות משועבד לאשליית הכסף ולבו ישאר קר וקשה כמו המתכות שהוא עובד להם.

על כל מבקשי לבבות הבשר, ועל המבקשים ללמוד להשתמש ביכולות הגבוהות של מחו ולבו, להזהר עד מאד לשמור את מצוות שנות השמטה במלואן כדת וכדין. איש לא יירש את עולם הבא, שהוא כלו שבתות ביובלים, עד שהוא בוטח בה' ישתבח די הצורך כדי לשמור את מצוות שנות השמטה.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.