Sunday, June 10, 2012


ב"ה מוצש"ק בשלח תשע"ב
כבוד הרב יצחק ברנד שליט"א
שלום רב לאוהבי תורתך ואין למו מכשול.
כת"ר הפליא להביא פסקי הלכה רבים בענין שמירת השמיטה. עלי לעיין בהם ואעשה זאת בע"ה והדבר יקח זמן ניכר וכדי של נפסיד זמן יקר בינתיים אציג לכת"ר את הבעיות הבאות:
א.     יש פה בארץ למעלה מ5 מיליון יהודים כ"י, שצריכים להיזון במהלך שנה וחצי. נניח שנשמור שמיטה כהצעת כת"ר. האם כת"ר עשה חשבון מעשי כיצד יוכלו להיזון 5 מיליון ומעלה יהודים אבות מזון מינרלים וויטמינים כך שבריאותם תובטח? זה נפלא להגיד ד' יעזור, אבל השם עוזר למי שעושה מצידו את המאמצים הכנים לפתרון הבעיה. האם מי שזקוק לניתוח אומר ה' יעזור ולא עושה מאומה?!
ב.     יהודים רבים כאן בארץ אינם שומרים שמיטה והיה ולא ימצאו להם פתרון הם יבטלו הכל. ואם לא נמצא פתרונים יכשלו בשמיטה בלי שום היתר. ואולי בכל זאת מוטב שיאכלו תמותות שחוטות?!
ג.       שמיטה בזמן הזה לפי הנראה למרבית הפוסקים היא דרבנן. הפתרונות של מצע מנותק וכיו"ב שכת"ר דוחה הם איסורים דרבנן ונמצאנו בבעיה של תרי דרבנן ומדוע לא נתיר זאת.
ד.      המלחמה שלנו כאן בארץ אינה עם ה"פלשתינים" בלבד וגם לא עם הערבים בלבד וגם לא עם המוסלמים לבד אלא עם כל העולם. שהרי באו"ם מצביעים כולם כנגדנו והם שונאים אותנו כולם שנאה גמורה כאמור הלכה עשו שונא ליעקב ולמה נקרא שמו אברהם העברי... ולמה נקרא שמו סיני... ואם לא תהיה לנו אספקת מזון מבית עשויים הרשעים רודפינו להכריז אמברגו על ישראל לבל תהין שום אומה לייצא מזון לישראל.!!! האם כת"ר לא חושש לפקוח נפש של כל יושבי הארץ?! הרי הגויים אינם טפשים וכפי שהרומאים למדו לדעת שיהודים לא נלחמים בשבת וניצלו זאת לרעה  עד שמצאו חז"ל פתרון לבעיה כך ח"ו עלול להיות עם הספקת המזון.
ה.     אחת מצרותינו הינה שמתקיים בנו הכתוב ותהי האמת נעדרת. היינו כל עדר יש לו פוסקים משלו ועושה כהבנתו. והאמת הולכת לה. וכפי שכת"ר מצטט ציטוטים נפלאים יש לחולקים עליו גם כן ציטוטים נפלאים וייתכן שאלו ואלו דברי אלקים חיים וייתכן שאלו התומכים בהיתרים בעלי נגיעות ולכן מעקמים את ההלכה. אבל כת"ר הרי מבין שהמון בית ישראל לא יכול לרדת לעומק הדברים ואלו הצאן מה חטאו?! וכדי שתהיה הלכה פסוקה אחת צריך לילך לסנהדרין כדי שיפסוק הלכה אחת לכל ישראל. היינו המתירים והאוסרים ישבו יחד ויוכיחו איש את רעהו ולבסוף יצביעו ומה שמקובל כאן למטה מקובל גם למעלה. והרי כת"ר לא רוצה לשתף פעולה בדבר זה ונימוקיו בוודאי נימוקים נפלאים אולם בסופו של יום יוכל כת"ר להלין רק על עצמו. שהרי אם כת"ר היה תומך ומשתתף בחיזוק הסנהדרין או לפחות אם כת"ר סבור שהסנהדרין לא תקינה היה צריך כת"ר קודם לכל דבר אחר לפעול להקימה כראוי ומכיוון שכת"ר לא עושה כך הרי שוב חוזר האשם לדאבוני על ראשו.
ו.       מצב פיקוח הנפש שלנו חמור עוד יותר באשר שרי הממשלה וראשה, אנשי התקשורת, ה"שופטים", הפרופסורים ה"מומחים" כולם במידה זו או אחרת משוחדים או מאויימים על ידי מדינות זרות להיות בוגדים מבית והם עלולים להרע מאוד את מצבם של שלומי אמוני ישראל כשישמרו שמיטה כראוי ובכך יפריעו לפרנסותיהם בחקלאות וכיו"ב.
ז.       שמירת שמיטה בזמן הזה לפי ההיתר היותר "מחמיר"  היינו של העדה החרדית, פירושו המעשי העשרת אויבינו ה"פלשתינים" ודלדול כוחנו שלנו. הכסף הרב שיזרום לכיסם של ה"פלשתינים" בחלק ניכר ממנו, כפי שלימד העבר, יגיע לידיהם של מנהיגי החמאס והפאתח והוא שישמש להתחזקותם הצבאית. היינו יותר פגזים וטילים על יהודים ושפיכות דמי ישראל ח"ו ואני מבין שכת"ר לוקח לכך אחריות... .
ח.     מחקרים היסטוריים שונים מלמדים שאחוז ניכר של ה"פלשתינים" אינם אלא צאצאי אנוסים יהודים שהמירו דתם לאיסלאם למשל הכפרים סחנין עראבה ודיר חנא בגליל היו עד לפני מאתיים שנה כפרים יהודים. כנראה רוב ה"פלשתינים" מוצאם ישראלי. בלחץ איומי הרג רדיפות עינויים ומיסים הביאום להתאסלם. המדינה כידוע אוסרת לשאת שתי נשים והיות ויש עודף ניכר של נשים על גברים בשוק הנישואין ונשים אלו אינן מוצאות בן זוג (מה שידוע לכל שדכן) הרי רבות מהן נופלות ברשתם של צעירים ערבים, הייתי מצפה שכת"ר יפעל לפתרון הבעיה בתמיכה בנישואין פוליגמיים אך לא שמעתי שכת"ר פעל בכך (אולי משום שכת"ר לא מודע לכך). לכן השיעור של בנות ישראל הנמצאות בכפרים וישובים ערביים שהתחתנו עם ערבים הוא שיעור ניכר. מדובר כנראה בלפחות 25000 (מה שניתן בנקל לבדוק ב"יד לאחים") רק מאז הקמת המדינה. להן כבר לפחות כמאה אלף ילדים מהם בוגרים שלפי דיני ישראל הם יהודים. כשנבוא לרכוש מהם סחורה הרי גם לו יצוייר שרק מיעוטם יהודים הרי לנו בעיה שזו סחורה שיש ספק שאולי גידלוה יהודים מומרים. כידוע ישראל אף על פי שחטא ישראל הוא והקונים מטעם העדה החרדית באים לשדה לרכוש את הסחורה והרי זה דין קבוע. ועל כך אנו חברי הסנהדרין שכת"ר לא רצה להכיר בה יזמנו פניה לרב קנייבסקי שליט"א וענה לפנות לרב אלישיב שליט"א ופנינו במכתב מסודר לרב אלישיב ושם זרקו את המכתב. גם לביה"ד של העדה פניתי במכתב בענין ולא זכינו למענה. בית הדין לפי הנראה בעליל המשיך בשיטתו מבלי לשים אל לב לבעיה זו.
ט.     כדי שכת"ר לא יחשוב שאני הולך בדווקא נגדו הרי יש עוד בעיה ניכרת. כידוע כאן בארץ יש כנראה כחמישה וחצי מיליון יהודים.כשסופרים את היהודים בכל העולם בשיטות שונות סופרים מטבע הדברים גם את הקונסרבטיבים והרפורמים. אולם הללו מגיירים שלא כדין כבר מאות שנים ובקהלותיהם הולך וגדל בהתאם שיעור הגויים. ולכן כשאומרים שיש 13-14 מיליון יהודים בעולם אין זה ברור שזה אכן כך ויש לפי הנראה להפחית מחשבון זה רבים שאינם יהודים לפי האמת. ואז, יכול להיות שבגולה יש כעת פחות מחמשה וחצי מיליון יהודים כלומר רוב ישראל על אדמתם. וחזר המצב ששמיטה בזמן הזה עשויה להיות מדאורייתא.
בברכת התורה
הק' באלפי ישראל דב שטיין

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.